torsdag 11 september 2008

Saknad familjemedlem

Mitt huvud är så djupt nedgrävt i de gamla skivbackarna så det krävs något verkligt extra för att jag ska upptäcka någon ny bra artist. Men så var fallet tidigare i år då jag fick se Joel Alme i världens bästa talk show, Lycka Till med Peter Apelgren. Joel Alme har satt ihop ett helt fantastiskt album som jag inte lyckats tröttna på under hela sommaren. Det kan ju delvis bero på att hans skiva Master of Ceremonies har varit utlånad i ganska exakt två månader nu.

Som tur är hade jag hunnit lägga in den på mitt digitala musikbibliotek på datorn (som för övrigt blir mer och mer välorganiserat för varje dag som går) men tanken på att denna juvel bland skivor ligger hemma hos en man som lagt ner skivhandlandet och som har en så nyckfull och sporadisk musiksmak att han skulle kunna börja lyssna på dansband när som helst gör att jag verkligen saknar och oroar mig över min Master of Ceremonies.

Inga kommentarer: