lördag 6 september 2008

Backhandfrukost

Igår pratade vi om Chen Qi, jag har en annan underbar historia om honom, han verkar ha en förmåga att skapa rubriker. Men den får vänta till senare eftersom lördagen ännu inte nått en anständig timme.

Idag är jag uppe före solen för att bege mig till Halmstad. Annars brukar jag ha som motto att alltid låta solen gå upp först för att kolla läget liksom, se så att allt är lugnt. Det är helt enkelt för tidigt för att prata om kinesiska forehandrävar och deras upptåg.

Eftersom det är pingis hela dagen i Halmstad passar det ju bra med en liten hyllning till hela världens bästa pingishallänning och framförallt hela världens mest dödliga backhand. Förutom de helt overkliga backhansmasharna, missa inte Anders Thunströms "vevossning" efter en särdeles överjäklig backhandprojektil mot Wang Tao.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En sådan sanslös backhand han besitter, den gode Jörgen!!! För en simpel Ölandsamatör som mig är detta rena julkalendern! (en sån med choklad i).
Mer pingis! Det hade vart kul om det kunde läggas upp ett pingisklipp var dag, fram till jul!
/Blind Willie

rikard sa...

Det är ju ett så fantastiskt förslag så man blir faktiskt lite rörd.

Problemet är att det saknas tillräckligt med videoklipp av god kvalité. De redan publicerade klippen är ju lite suddiga men många är mycket värre. Nöjet försvinner ju lite när man inte ser bollen.

Många klipp ska ska det bli i alla fall, om än inte ett om dagen.