onsdag 3 september 2008

Idioterna tar över världen!

Jag tog mig en snabb titt på några av bloggarna som toppar bloggtoppens lista över mest besökta bloggar. Det är ingen dålig konkurrens man har.

En bloggare posar på en brygga och varnar för studiosminket - det sliter något vansinnigt på hyn. En annan visar mängder med bilder på sig själv tagna under dagens naturkunskapslektion och vräker, med ett ovårdat och omoget språk, ur sig sina förbannelser över Bredbandsbolaget eftersom man bara kan ha deras digitalbox till en TV-apparat, hon vill ju ha en egen.

En annan bloggare har hittat ett klipp med make up-tips på youtube vilket hon länkat till och jublar över att Paris Hilton kommit med den geniala uppfinningen diadem och löshår i ett. På nästa blogg får vi se några nyheter från Lisbet Dahl, först några fint designade kattskålar och så ett par förvaringslådor med rosetter på, "de ska jag ha i min walk-in-closet!".

Personligen tycker jag att min blogg är mycket bättre. Fast mitt besökarantal på ca 80 hittills jämfört med deras 100 000-tals besökare argumenterar emot min åsikt. Antingen så är jag helt ointressant och fel jämfört med dessa bloggare eller så är det jag som har rätt medan resten av världen erövrats av idioter.

Jag väljer som vanligt det senare alternativet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Richard!
Jag är beredd att hålla med dig! Personligen brukar jag inte läsa bloggar, speciellt inte av den natur du beskrev ovan. Det räcker med att man läser aftonbladet eller expressen, så får man samma känsla.
Jag tycker din blogg är väldigt trevlig och intressant. Jag antar att det kommer komma nya dylancitat varje dag?

/Blind Willie

rikard sa...

Hej, tack så mycket!

Ja, ett nytt Dylancitat om dagen är målet. Det finns ju att välja på även om bloggen skulle hålla på i hundra år.