måndag 29 september 2008

Beatles och Snooker

Jag var inne på ett väldigt bra pingisforum där någon hade länkat till ett klipp med Jeff Beck som framförde lite Beatlestoner, bl.a. A Day In Life. Nu råkar ju jag vara lite svag för just det musikstycket, mitt Beatlestrots till trots. Överhuvudtaget är ju Sgt Pepperskivan inte så pjåkig, en del riktigt bra låtar blandas dock med en del lite svagare inslag. When I'm Sixty-four t.ex., en trevlig låt på alla sätt och vis men det låter ju som något Monty Python skrivit.

Eftersom jag har en annan bra tolkning av just A Day In Life tänkte jag bjuda på den. Det är det georgiska bandet The Blues Mobile Band som gjort ett Beatlesmedley där det här stycket dyker upp.

Jag valde att låta georgierna tonsätta Ronnie "The Rocket" O'Sullivans fantomsnabba maximumbreak från 1997 för att på samma gång fira att Snookersäsongen drar igång nu med Shangai Masters.

Det är få spelare förunnat att lyckas prestera något sådant under sin karriär, Ronnie har gjort det tre gånger som jag känner till. Men så är han också ett unikum, en sann artist.

Missa inte heller kommentatorernas andakt när han kommer allt närmare och närmare det magiska breaket.

Inga kommentarer: