fredag 5 september 2008

Hektisk fredagkväll

Trots en lång vecka väntar ingen vila trots att helgen stundar. Lördag och och Söndag är fullbokade och inte tillåts någon ro ikväll heller. Jag upptäckte för ett tag sedan att ca 1500 låtar på min dator listas under "unknown artist" i Windows Media Player. Inte nog med det, ännu fler filer är skrivna med enbart små bokstäver, har spårnumret framför titeln, har ingen titel alls utan bara t.ex. Track07 osv. Det är helt enkelt en himla röra i mitt digitala musikbibliotek.

Så kan vi inte ha det, mitt ordningssinne klarar inte av det. Jag känner vansinnet gnaga i utkanten av mitt förstånd, attackera det med både näbbar och klor och ska jag kunna freda mig måste det bli ordning!

Så det är bara att ta tag i det. Ett drygt jobbet är det, men det måste göras. Efter några veckors mer sporadiskt ordningsarbete är antalet filer utan känd artist nere i 1069 stycken. Det här kan bli kvällen som reducerar den siffran riktigt ordentligt.

Allt som krävs är ett tålamod som gränsar till enfald.

Inga kommentarer: