söndag 14 september 2008

Idiotvinden avancerar!

Efter att förra veckan legat på 5292 plats på bloggtoppen med 110 besökare kan vi nu när vi summerar andra veckan konstatera att vi avancerat till en 3763 plats med inte mindre än 221 besökare och 424 sidladdningar under veckan. Framgången till trots är ju detta ändå bara ett litet, litet steg mot det mål vi satt upp för bloggen.

Att det inte blivit ännu fler besökare får jag själv ta på mig då den kreativa skrivarådran inte pulserat lika vitalt som den borde. Grillvanten ska ha ett stort tack då han säkerligen bidrog till ett litet uppsving under veckoslutet då han vässade orden, satte ner foten och rättmätigt tog det brittiska pojkpopbandet The Beatles i försvar.

Personligen noterar jag nöjt att läsarkretsen utökats utan att kopiera några av de framgångsrecept som bloggarna i toppen av bloggtoppen använder sig av. Men för att nå de verkliga höjderna kanske det är dags att jag nu börjar rapportera om mina shoppingrundor och lägger ut bilder på de fynd jag gör i diverse kläd- och skoaffärer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Beatles det ”brittiska pojkpopbandet” Jösses!
Där slängdes det nog in ett medvetet kol på debattbrasan.

Att benämna Beatles med epitetet pojkpopband är ungefär lika begreppsförvirrat som att kalla Jimi Hendrix en bra kyrkomusiker. Visst hade Jimi gig i kyrkan under sina unga år, men han är ju inte för det förknippad med tramporglar precis.

Vad Beatles gjorde före 1965 skiljer sig avsevärt mot vad de lyckades åstadkomma den senare delen av 60-talet. (Även om åren i Hamburg var rätt tunga). De tog fullständig kontroll över låtskrivandet, studion och agendan. George Martin till god hjälp hela tiden, men medlemmarna bestämde var, när och hur.

När jag hör ordet pojkpopband förutom att få kväljningar då, tänker jag mig antal dockor helt utan egen kreativitet som styrs av folk med ett icke milt pengaintresse.

Säg gärna popband, snällt, sisådär texter, utan djup o.s.v, men inte,, snälla inte ordet pojkpopband.

Jag är konstigt nog ingen gigantisk Beatles fan och föll kanske i debattfällan här. (det är kul ändå).

Men om det så skall ta en extra semestervecka för att bevaka bloggen mot de krafter som kan hävda att Beatles är överskattade, ett pojkpopband och bara tvåa efter ABBA :) - då gör jag väl det.