torsdag 18 september 2008

Mina idoler

Ja, jag vet att jag borde såga Idol nu när det dragit igång. Nån jury som producerat hitlåtar åt Britney Spears och Backstreet Boys sitter och ska veta bäst och dissa allt som inte passar in i deras mallar.

Men efter att suttit och tittat på auditionklipp har jag fått några såna jättefavoriter så det är nästan så att jag kommer följa programmet.

Petri, skönare kille får man ju leta efter. Ful frisyr och verkar snurrig, tafatt, blyg och okarismatisk. Och så börjar han sjunga och allt bara kastas över ända, helt plötsligt är han det coolaste som finns. I samma hundradel som han slutar sjunga blir han samma vimsige 35-åring finlandssvensk igen. Jag skulle vilja se honom gå långt, vilken fantastisk kontrast till alla urtöntar som Darin och Ola och allt vad dom hetat. Men han försvinner väl snart.





När Anna Bergendahl sjunger kan jag bara hålla med juryn, jag får helt sjuka rysningar och gåshuden sprider sig som en skogsbrand och blicken blir helt disig av de tårfyllda ögonen. Det är helt magiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon har vunnit idol redan om jag får bestämma!!!

Herre-j-vlar säger jag bara!!!

Nu ska jag gå och torka tårarna!