måndag 15 september 2008

Fade To Black nr. 2

Blinde Willie, en av bloggens mest kära besökare, bidrar med ett eget alldeles utmärkt förslag på en liveversion av Fade To Black. Han beklagar sig också mycket riktigt över den bedrövliga kvalitén på klippet jag använde. Jag kan bara hålla med, glömde förvarna för det då jag la ut det.

Tanken bakom mitt val var att jag ville hitta ett så tidigt klipp som möjligt där käre Cliff var med. Men varför nöja sig med det ena eller det andra. "You can have your cake and eat it too" som Dylan sjunger med sin lika vackra som överraskande kontraalt (?) på Lay, Lady, Lay 1969. Så här kommer Blinde Willys bidrag till bloggens Metallica-minnestund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack tack tack!
Det verkar inte finnas så många spelningar med den gode Cliff. Man får helt enkelt njuta av det lilla som bjuds. Tyvärr är det så med Metallica, att det bästa i form av livespelningar kommer från åren 88-91 då både tempo, ljud och röst var som bäst.
Väntar med spänning på fler videos :)

Anonym sa...

det var ju jag som skrev inlägget ovan.
/Blind Willie