måndag 4 maj 2009

Sagan om konungens återkomst

Efter noggranna efterforskningar har jag sammanställt en liten lista som kanske kan vara till intresse:

De som ossade högst då Wang Liqin vann bollar:
1. Jag
2. Wang Liqin

De som ossade minst då Wang Liqin vann bollar:
1. Ma Lin

I det sjunde avgörande setet förvandlades min soffa till en katapultstol som avfyrades varje gång Wang Liqin tog sig en poäng närmare en fjärde VM-final.

Jag har kommit på mig själv att tala om kung Wang i imperfekt. Men det fanns inget imperfekt över Wang Liqin idag, inget damm på hans breda axlar, inga utgångna bäst-före-stämplar och inga släckta rum.

För att citera mig själv från här om dagen: "Kenta styrde Ma Lin på ett sätt jag bara sett hans majestät Wang Liqin göra innan." Idag fick vi se Wang styra stackars Ma Lin på det där mästerliga sättet igen. Det första setet var nästan förnedrande och i jämna mentalt påfrestande skiljeset, ja där kommer Wang alltid vara bäst.

Inga kommentarer: