torsdag 28 maj 2009

"Droppen"

Kan ni tänka er 26 timmar utan internetuppkoppling? Jag känner mig som en grottmänniska som tinas upp efter flera tusen år. Eller som en fånge som suttit felaktigt fängslad i årtionden. Så mycket att ta igen. Jag förstår inte vad man hade datorn till innan det fanns internet? Hade man telefoner innan det fanns ett telenät? Fanns det tåg innan det fanns järnvägar?

Roland Garros, Franska Öppna, har ju börjat och under två veckor blir det nu mycket grustennis på TV. Men är verkligen Mats Wilander den bästa expertkommentatorn i Europa, eller har dom bara valt honom för att dom kom på den käcka vitsen Game, Set & Mats som titel på hans små programinslag?

Hans stora bedrifter på tennisbanan i all ära, men jag kan bara tänka på hans karrirär som poet.

2 kommentarer:

Kinski sa...

Haha, en synnerligen otäck historia det där, på alla sätt och vis.

Även om Mats musikaliska nivå inte håller samma mått som hans skaldekonst, bör den inte förringas, en sann renässansmänniska den där Mats.

För övrigt visar Eurosport en högintressant match just nu, Acasuso bjuder Federer på hårt motstånd.

rikard sa...

Ja, en synnerligen tuff utmaning för mina disciplinära styrkor.

Studieböckerna ligger uppslagna inför måndagens tenta. TVn står på med Federer vs Acasuso...