lördag 23 maj 2009

Konnichiwa

Idag har bloggen haft besök av en läsare i Kobe, Japan. Lite synd att han eller hon inte möttes av en välförtjänt hyllning till en av bloggens stora idoler, landsmannen Kenta Matsudaira. Ifall det blir fler japanska besökare lägger jag ett fullknökat klipp med höjdpunkterna från åttondelsfinalen mellan Ma Lin och Kenta.

Tidigare då jag sett matchen har jag förblindats av Kentas spel, nu slog det mig hur tokigt bra Ma Lin spelar. Gör han inte sitt livs match? Kenta blir bara bättre och bättre ju längre matchen går och i slutet kommer bollen som höjer matchen från världsklass till mytologisk status.

Varje gång jag ser matchen måste jag flytta allt ömtåligt utom räckhåll eftersom det inte går att hindra vreden och frustrationen över att Kenta inte lcykas vinna.

Inga kommentarer: