onsdag 27 maj 2009

En verklighetens idiotvind

MUF:s ordförande Niklas Wykman vill frita Dawit Isaak genom en svensk militär insats.

Så underbart, så befriande. En idiot på riktigt.

Jag är alldeles betagen. Jag vill ha honom i en liten bur i mitt kök. Han hade kunnat leva på blåbärssoppa och müsli och jagat dammråttor. Jag skulle kunna bjuda hem folk och stolt visa upp den lilla idioten. Fascinerat skulle vi kunna stå och studera honom i timmar:

- Titta nu tänker han! Undra vad det blir den här gången? Säkert något jätteidiotiskt!

- Jaaa! Hoppas det blir något som är lika dumt som den där gången när han tyckte att Sverige skulle åka ner med en militärstyrka till Eritrea och frita en fånge!

- Hoppas, hoppas, hoppas! Finns det inga fler underutvecklade länder han vill förklara krig mot?

- Buren är väl ordenligt låst?

2 kommentarer:

F.d. Förakt sa...

*gapskratt* Anmäler mig frivillig till att passa honom när du måste åka bort!

rikard sa...

Tack, vad snällt :)

Annars blir man ju lätt så bunden när man har en liten husidiot i hemmet. De kräver ju ständig uppassning.