måndag 25 maj 2009

Nyhetsperspektiv

Var man väljer att inhämta sina nyheter har ju en väldigt avgörande betydelse för vad man får för nyheter och för hur man får sina nyheter serverade. Om man nu t.ex. tar morgonens nyhet om Nordkoreas kärnvapentest så får man ju säkert helt annan information om man av någon anledning använder Nordkoreansk massmedia som nyhetskälla till skillnad från om man använder t.ex. GP.

Ett helt annat perspektiv på nyeheter får man också om man använder bloggen Apostlagärningar 29 som sin nyhetskälla:

Nordkorea har under natten gjort ett underjordiskt kärnvapenprov. Angående detta vill jag åter igen lyfta fram att vi lever i den sista tiden och att Jesus snart kommer tillbaka.


"Och jag skall låta tecken synas på himlen och på jorden: blod, eld och
rökpelare. Solen skall vändas i mörker och månen i blod, innan HERRENS dag
kommer, den stora och fruktansvärda. (Joel 2:30-31)."
Jag har inte sett detta tidigare i bibeln, men det står faktiskt att innan Herrens dag kommer, alltså innan Jesus kommer tillbaka, ska blod eld och rökpelare synas.
Vi vet att bibeln alltid har rätt och därför är det viktigt att man har allting klart med Jesus. Har du klart med honom?


Jag är rädd för att jag och Jesus inte är helt överens på alla punkter än.

Inga kommentarer: