tisdag 5 maj 2009

Nu var det slut

Bländande spel i finalen och Wang Hao vann klart och rättvist. Backhandfantomen har legat etta på världsrankingen så länge men aldrig lyckats vinna varken ett VM eller OS, trots två raka OS-finaler. Så det var ett guld han verkligen var värd. Det enda tråkiga var att det inte blev några fler set, med tanke på vilket underhållande spel de båda bjöd upp till.

Igår vann John Higgins Snooker VM. För min del blev det en allt mer avslagen VM turnering då alla personliga favoriter föll en efter en och en final mellan Higgins och Murphy där skotten tar hem en utklassningsseger är inte vad jag gått och väntat på ett helt år.

Hur som helst innebar detta att ingen av bloggens djärva tippare lyckades pricka in sin dubbel på pingis samt snookervärldsmästare. De satsade pengarna får väl ligga kvar som jackpot tills nästa stora tillfälle dyker upp.

Nu var det roliga slut, vad ska man göra nu?

2 kommentarer:

Kindblom sa...

Vad man ska göra nu?
Nu ska man övertyga alla
man känner att rösta på
Piratpartiet i EU-valet 7 juni.

Det är första steget för att vända
dagens idiotvindar som vill hindra
oss från att ta del av vår älskade
kultur. Nedanstående länkar går
till de växande listor av
youtube-klipp innehållande
bordtennis och Dylan som tagits bort
efter upphovsrättskrav.

http://youtomb.mit.edu/search?q=table+tennis

http://youtomb.mit.edu/search?q=bob+dylan

rikard sa...

Används min blogg för att sprida politiska budksap!?

Underbart!

I alla fall så länge det gäller budskap jag skriver under, annars censurerar jag givetvis.

Det går kalla kårar längs min ryggrad när jag bläddrar bland alla Dylanklipp som vi blir bestulna på.