söndag 2 november 2008

TV-kock style

Ni vet den nedersta delen på en rotselleri som är helt knölig och bucklig. Ikväll hade jag inget tålamod att stå och skära och karva för att ta vara på så mycket selleri som möjligt så jag bara styckade upp den precis som TV-kockarna gör, kastade nästan hälften. Hade min mamma sett det hade hon fått ett frispel.

Men jag menar, någon gång måste väl maskarna få lite finare råvaror som tack för allt slit de gör för vår skull. Det är inte schysst att bara spara skal, och stjälkar och blast och massa mögliga brödkanter till jordmyllans ordningsmän.

Nu läste jag en artikel för ett tag sedan att man ska hålla sig till ämnet om man vill lyckas med sin blogg. Så jag ber om ursäkt för detta sidospår, nästa gång är jag tillbaka med Dylan eller pingis igen.

Inga kommentarer: