tisdag 4 november 2008

En svensk tiger

Idag/inatt håller mer eller mindre hela världen andan då det amerikanska presidentvalet utser vem som ska bli en av världens mäktigaste män under den närmaste fyra åren.

Själv är jag ju givetvis helt neutral. Om man uttalar sig om musik och sport ska man passa sig jävligt noga för att lägga sig i politikens värld, det är bättre att lämna det åt dem som förstår sig på sådana komplicerade saker.

För mig gör det absolut ingenting om den där kandidaten som tycker vem som helst ska kunna köpa vapen utan bakgrundskontroll eller någon vapenlicens, som tycker invasionen av Irak var ett genidrag och att de amerikanska trupperna kan stanna där 100 år till, som är helt emot abort och stamcellsforskning, som inte anser att staten har något ansvar för sjukvården, som tycker dödsstraff är kalasbra…

…och som har en vicepresident från Alaska som är kreationist och som på frågan om sina utrikespolitiska erfarenheter svarar att man kan se Ryssland från Alaska.

För mig spelar det absolut ingen roll. Men, för att koppla det hela till min blogg kan jag ju påpeka att Bob Dylan står på den andres sida.

Inga kommentarer: