lördag 8 november 2008

Innehållslöst innehåll utan innehåll

"En dag när vindarna bär, en dag står du och jag här
En dag när drömmen når fram, när vägarna möts förstår vi varann"

Jag har läst dagens urusla text mint 20 gånger. Om och om igen. Är den urusel? Vad säger den? Ja, vad säger den? Jag läser den igen, vad sa han? Jag läser en gång till, vad vet vi som vi inte visste innan vi läste de där raderna. En dag när vindarna bär? Det sker väl ganska ofta? En dag står du och jag här? Ok, låter ju inte otroligt, var är här? Där? En dag när drömmen når fram? Vart når den fram? Blir den sann kanske? Vilken dröm? När vägarna möts förstår vi varann? Jag orkar inte mer.

Det låter som något ska hända en dag, händer det något senare i texten? Är det något vi missar? Jag letar:

En dag vi alla förstår, en dag, när stillheten rår
En dag jag finner din hand, när vägarna möts förstår vi varann”
(Oj, det var ju ännu sämre, det borde varit dagens urusla text.)

”Vi bär på en längtan och vandrar omkring
Vandrar men utan att se
Vad som än händer, jag kommer till dig
Stannar fast timmen är sen”

Upprepningar…

Åh... allt det vi söker, det finns här intill. Allt som vi hoppas ska ske

Upprepningar…

Upprepningar…

Upprepningar…

Vad vill han? Varför håller inte lika gärna käften?

Inga kommentarer: