tisdag 21 oktober 2008

"Yo ho ho and a bottle of rum!"

Som ni alla förstår av rubriken handlar det här om pirater, olaglig nedladdning, antipiratbyrån osv. Det är ju ingen hemlighet att min blogg enbart har klipska läsare. Efter att en av dessa läsare provocerats av undertecknad och kallats "usel" slår han nu tillbaka med full kraft.

Diskussionen handlar om fildelning och Ludvig, som vår provocerade bloggbesökare heter, presenterar en egen liten uppsats i ämnet. Den är mycket läsvärd, innehåller många bra poänger och går att läsa via länken alldeles nedan.

http://docs.google.com/Doc?docid=ddg8qqht_0fhxzq4g3&hl=sv

Nu är ju inte jag den rabiate antifildelare som jag gett sken av, utan minsta samvetskval kryper det in både filmer och musik i min dator via en liten sladd i väggen. Min invändning mot filnedladdningen är av en helt annan natur. Ett av de stora målen här i livet är ju att skaffa sig en sådan omfattande och snygg skivsamling som möjligt, att fylla hårddisken istället för skivhyllan med musik ser jag ingen som helst glädje i.

Hur ska man då kunna ta ett fotbad i skivorna katalogiserade under M-N-O i skivhyllan efter en slitsam dag och ett hårt träningspass på kvällen?


Inga kommentarer: