fredag 10 oktober 2008

Virusattack!

Till följd av en illasinnad virusattack har min dator och jag inte kunnat kommunicera med varandra på ett tillfredsställande sätt det senaste dygnet. Detta har ju också gjort mitt bloggande lidande. Nu väntar ett ordentligt stålbad för min dator under helgen där den efter reningsprocessen som kommer anta mer eller mindre religiösa, ceremoniella former kommer pånyttfödas på andra sidan skärselden som en helt ny dator.

Tills dess är risken för ett sporadiskt och oregelbundet bloggande överhängande likt regnmoln i november.

När jag nu ändå har chansen till lite bloggande på min brors dator kan jag ju passa på att jag inatt, för ovanlighetens skull vaknade mitt i den djupaste sömnen. I vanliga fall brukar jag sova som ett lamm natten igenom. För det första fanns det ett sting av besvikelse hos mig då jag inte såg några brottande hustomtar på soffbordet eller att mina skivsamling höll en stor aftonbal - faktumet att jag annars alltid sover vid dessa tider har fått mig att bygga upp de mest levande fantasierna om vad som händer då jag sjunker in i nattens koma.

Men då besvikelsen lagt sig började min vanligtvis så slumrande hjärna gå på högvarv och spottade ur sig intressanta tankar och idéer. Frustrationen över att detta hände just när min dator var belägrad av ett virus var givetvis mycket stor annars hade ni trogna bloggläsare mötts av en mängd färgsprakande inlägg där åsikterna, idéerna, ingivelserna haglat likt konfetti.

Men nu får alla geniala påfund vänta, nu ligger allt fokus på kampen för min dators hälsa.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.expressen.se/sport/1.1332893/os-tvaan-wang-hao-i-fylleskandal

hehe, påminner mig lite om JO Waldners "är det någon som vill knulla med en världsmästare" :)

fixa viruset nu så det komemr mer roliga inlägg!