fredag 24 oktober 2008

Pest eller kolera - båda två tack!

Angående dagens citat; hur har jag kunnat glömma det!?

Det är ju så imponerande uruselt. Det måste vara det löjligaste i mänsklighetens historia. Tyvärr är "löjlig" ett så lamt ord, det är alldeles för... löjligt... för att beskriva något som är så urbota urlöjligt som den här texten.

"Fyra Bugg och en Coca Cola"? Syftar vi här på tuggummit som hette Bugg? Det är åtminstone så jag tolkat texten. Skulle det vara någon idealsituation, är det vad man längtar efter? Lyfter colan fram smaken i buggen eller är det tvärtom? Ska hon tugga i sig alla tuggummin på en gång eller ska hon ta dem ett och ett? Räcker colan så länge i så fall?

"Spela freestyle med fräck musik"? Fräck musik? Lägg av nu. Grillvante, låter inte det töntigare än ordet "töntig"?

Det kan ju tilläggas att den internationella versionen, p.g.a. varumärkena i refrängen, fick ändras till "Boogaloo dansa rock'n'rolla, spela freestyle med fräck musik". Jag vet inte, blev det ännu värre där? Är det möjligt? Jag klarar inte mer, jag måste sova.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ordet töntig går ändå att hantera på något sätt. ”Fräck musik” däremot är en fras som beskriver en sak som inte finns. Det gör det så mycket svårare, och så väldigt mycket svårare att förstå mänskligheten som ändå har haft en ganska lång tid på sig att utvecklas.

Ibland är det lätt med inbillningen att de värsta pinsamheterna är bakom oss, och så helt plötsligt dimper en ny banal sak ner i media bruset som obönhörligt tar oss tillbaka till reptilstadiet. (Paris Hilton etc.) Och vi fortsätter att hoppas till nästa intetsägande era kommer och drar oss tillbaka igen.

Jag undrar om vi får uppleva en tid som när Pink Floyd 1980 kunde toppa världens hitlistor med albumet The Wall. Ett magnifikt stycke musik som krävde en stund av lyssnaren. Jag är skeptisk. Och kanske lite negativ.:)