torsdag 2 oktober 2008

Även solen har sina fläckar

Angående dagens urusla text så måste jag skynda mig till försvar för mannen jag precis kastat första stenen på. Dio är fantastisk. Av all fånig hårdrock som gjordes på 80-talet så gjorde Dio en del av den allra bästa fåniga hårdrocken. Han har en underbar stämma, har tillverkat mängder av hårdrocksklassiker och tillhör en av de största inom branchen trots att han bara är typ 1.60 lång.

Tyvärr hittar han dock inte alltid de rätta texterna, som så många andra inom samma genre, han vill gärna stanna på sitt pojkrum där sagornas värld dominerar med drakar, demoner och all möjlig magi. Samtidigt hivar han gärna ur sig lite råd visdomsord som t.ex. "Jump on the tiger you can feel his heart but you know he's mean, some light can never be seen", eller "Don't hide in doorways you may find the key that opens up your soul" där man inte riktigt vet vad han vill.

Dessutom har han gjort en av tidernas sämsta musikvideo. Det är med tvekan jag lägger upp den eftersom den visar honom från hans absolut sämsta sida. Skratta ni, men jag älskar Ronny James Dio ändå, ert hån till trots.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med dig om att videon kan vara nåt av det sämsta, men låten!!
Helt fantastisk hårdrock!!