torsdag 13 maj 2010

"Ain't no room for the insincere"

Nu skiter jag i den där Bäst just nu-listan. Jag har en bättre idé. Det nya nu är att dela med sig av sina Spotify-listor, varje dag blir man överfallen av spellistor folk satt ihop. Problemet är att alla är så dåliga. Nästan 97% är helt olyssningsbara, de resterande kan jag släppa igenom fast jag håller ett vakande öga på dem.

Eftersom jag är spellistornas okrönte konung tänkte jag därför ta tag i det här nu. Första spellistan jag publicerar är en vild blandning utan något djupare tema. "Aint no room on board for the insincere" heter den och kan väl ses som en spark åt all falsk musik och alla tramsiga spellistor. Men mest därför att det är ett citat från en av spellistans låtar, Bob Dylans cover på Warren Zevons Mutineer som är så vacker att jag får nageltrång.

Det är för övrigt flera covers. Rolling Stones sjunger Otis Redding, Jim James sjunger Dylan och Bad Liver och Hans Brustna Hjärtan sjunger Tom Waits på svenska. Så håll till godo "Hoist that main sail - here I come".

2 kommentarer:

Anonym sa...

du som älskar bob, gillar inte du nils lofgren?

börjat lyssnat på han på sistone,riktigt bra musik!
:D

rikard sa...

Mitt Nils Lofgren lyssnande sträcker sig, än så länge, inte längre än till ett album han spelat in med Neil Young låtar.

Fast det är riktigt bra.