fredag 3 april 2009

Vuxendagis

Bloggens nya favoritsvensk, Johan Axelqvist, iponerade stort i första SM-finalen. Kross mot både Guo Kai och Jon Persson och därmed bidrog han starkt till Eslövs 5-1 seger i match nummer 1. Synd att han fullkomligt fumlade bort chansen att komma med till VM men fortsätter han på det här sättet kommer det fler chanser.

Lite i skymundan av den första SM-finalen spelade jag och min Joo Se Hyuk-stomme (och min Joo Se Hyuk spelstil) en dramatisk match i division 6.

Intressant att notera är att samtliga mina inhopp i dessa lite lägre serier har resulterat i möten med män i medelåldern/övre medelåldern som vägrar erkänna att de inte hänger med. Trots att de har ett rörelseschema som med snälla ord kan beskrivas som "ekonomiskt" och en teknik som inte kan beskrivas med några snälla ord överhuvudtaget - så kan de inte acceptera att de faktiskt stött på sin överman i den lilla ankdamm som är distriktets division 6 serie.

Istället försöker de, under pågående match, snacka bort alla sina misstag. Alla mina vinnande slag är bollar de egentligen borde tagit och de egna misstagen kan de bara inte förstå hur de kunde missa, aldrig har de gjort sådana enkla missar förut. Jag trodde sådan form av tom prestige och självhävdelsebehov försvann med åren, men det verkar snarare vara tvärtom?

Att Ronnie the Rocket åkte ut idag med 4-5 mot John Higgins i vad som kallades "the clash of the titans" gjorde inte så mycket. För det första kan jag ändå inte se semi- och finalspel och för det andra hinner nu raketen ladda upp lite bättre inför VM. Om 15 dagar kliver han in i öppningsmatchen mot Stuart Bingham för att försvara VM-titeln...

Inga kommentarer: