torsdag 16 april 2009

Betvind

Äntligen börjar det bli lite pengar här på bloggen. Hittills är vi tre som satsat på vinnarna i idrottsvärldens två mest intressanta turneringar som båda börjar nu. Vi samlar alla tips under den här rubriken så jag börjar med att presentera de som redan kommit in.

Först var det Kvarnen som självsäkert satte en hundralapp på spel genom att tippa mästaren från 2007, "The Wizard of Wishaw" John Higgins som Snookersegrare och att Ma Long nu tar över bordtennistronen genom en seger i Japan.

Jag kontrade med att också tippa Ma Long som jag tror stenhårt på, men sen tippar jag givetvis Ronnie "The Rocket" O'Sullivan som segrare i The Cruciable Theater både med hjärtat och med hjärnan även om hjärnan ser förskräckligt massa orosmoln.

Sedan gav sig Sjatov in i leken med ett djärvt tips på Timo Boll som världsmästare i Yokohama och 2007 års finalist Mark "the Shark" Selby, eller "The Jester from Leicester" som han också kallas, som slutsegrare i Sheffield.

Nu vill vi ha många fler tips och under tiden ska jag fundera hur stor procent av alla betningar jag ska ta för att kunna försörja mig på det här.

3 kommentarer:

Agaton sa...

Stephen Maguire – Mark Selby i VM-final där Maguire kommer stå som segrare. O’Sullivan åker mot Selby i semifinalen. Han klarar inte den enorma press som är på honom.

Andra världsmästerskapet har jag lite svårare för men drar till med killen som Idiotvind hylla för sin forehand, Chen Qi

Maguire/Chen Qi blir mitt tips

rikard sa...

Ooo, snyggt. Maguire får man ju aldrig räkna bort. Fast jag är inte så orolig för pressen utifrån på Ronnie. Jag är mest orolig för att han under turneringens gång åter igen kommer på att Snooker är jättetråkigt och bara ger fan i det.

Chen Qi som världsmästare, varför inte? Han har visat att han kan pressa de bästa och får han allt att stämma kan han mycket väl stå där som slutsegrare.

Nu är vi fyra, fler?

Rock `n Rolf sa...

Måste vara Ali Carter´s tur att vinna Snooker VM. Sen känns det som att det är Timo Boll´s tur att stå överst på prispallen! Där har ni min dubbel. Ossa!