onsdag 29 april 2009

Kanadensisk kvalité när den är som bäst

En recension av "Together through Life" kommer senare, den behöver än så länge mycket mer tid att presentera sig, växa, bekanta sig med mina öron. Som vanligt handlar det dock om något helt nytt från vad han gjort på sina 32 tidigare studioalbum.

Men jag måste bara få nämna något om Neil Young "Live att Massey Hall 1971" som också inköptes igår. Jag har länge sett det som en mästerlig liveskiva där en ung Neil framför över ett stort antal av sina mest glänsande kompositioner då de fortfarande är rykande färska. De fragment jag hört tidigare har bekräftat mina aningar och förväntningarna var därför skyhöga.

Trots det blev jag överrumplad. Mycket, mycket överrumplad. Jag hade inte förväntat mig att skivan skulle leva upp till min förväntningar. Jag hade väntat mig något litet sting av besvikelse, ett visst mått av missräkning eftersom förväntningarna var så kolossalt stora.

Men herregud.

Jag ber om ursäkt men jag finner inga andra ord än såna som missbrukar herrens namn.

Herregud.

Här en trailer till DVDn

3 kommentarer:

Kinski sa...

En omistlig liveskiva ifall man gillar Neil Young.

För övrigt hoppas jag att du följer Selby-Higgins. Avslutningen blir en gastkramare!

Kinski sa...

Omspel igen. Kom igen nu Selby!

rikard sa...

Sablar vad tungt. Nu har Higgins slått ut båda mina favvospelare (om man bortser från Ronnie) med 13-12. Han är omutlig den gamle trollkarlen!

Jag tröstar mig med lite Neil (och så Bob förstås).