lördag 25 april 2009

Lottas på söndag

2009 års världsmästerskap i bordtennis lottas nu på söndag. Jag är i Karlshamn från fredag till söndag men så fort jag kommer hem ska jag sätta alla mina vassa, giriga klor i lottningen och analysera den från fler håll än Bibeln analyserats.

Sedan är tanken att jag ska presentera ett utförligt VM-tips. Fokus ligger på herrsidan då damernas tyvärr är så kusligt förutsägbar och Asiendominerad. Jag är i vanliga fall en tråkigt, realistiskt, favorittippande feg usling men den här gången har jag lovat mig själv att verkligen försöka våga slänga in lite skrällar. Kanske vågar jag vandra så galet långt ut på den vilda sidan att jag bara tippar tre kineser i semifinal, man vet aldrig...

Här på bloggen är Chen Qi favorit för tillfället. Intressant. För övrigt har ju både Robert Svensson och Pär Gerell visat storform på sistone. Lottningen blir ohyggligt intressant.

1 kommentar:

Grillvante sa...

Fel av mig.
Robert Svensson var det för Jörgen i andra matchen, Chen Qi som första Kines. Om vi nu utgår från att Persson har störst chans. Men du har troligtvis redan satt tänderna i lottningen, huh vilket startfält detta var då!