måndag 27 april 2009

Den stora lottningen

Först och främst. Timo Boll drar sig ur VM p.g.a. sin skada i korsryggen som tydligen inte hunnit bli bra i tid. Efter att ha vilat, och först strukit sig i dubbeln kom nu beskedet att han även drar sig ur singelturneringen. Förbaskat synd med tanke på att tysken varit i sitt livs form under säsongen som gått. Ni som tippat Timo Boll får skynda er att ändra era tips.

Detta innebär också att en av idolerna här på Idiotvind, den lille vesslan Chuang Chih-Yuan, smyger upp som den sista kvartsfinalseedade spelaren och därmed får en lite tacksammare lottning.

Nu ska 316 spelare bli en. För de som slipper kvala krävs fyra segrar för att vara i kvartsfinal. Det är en lång väg till ett VM guld. Det är därför jag tycker ett VM-guld är mycket större än ett OS-guld. Att en VM-turnering innehåller sju kineser till skillnad från tre i OS är ju en annan anledning.

Här är hela den gigantiska lottningen.

Jag kommer under dagen presentera mitt VM-tips, en fjärdedel av lottningen i taget.

För övrigt åkte O'Sullivan katastrofalt nog ur VM mot Mark Allen. Blekt och mycket tråkigt. Enda fördelen är att vägen nu ligger betydligt mer öppen för The Jester from Leicester, Mark Selby, och jag lägger nu ner all min snookerenergi på att hålla tummarna för att han ska ta sin första VM-titel.

Inga kommentarer: