onsdag 5 augusti 2009

Nästa korståg

Jag har redan fört ett korståg mot Beatles och fortsätter med glädje på en mer lågintensiv nivå att slänga lite grus i ansiktet på dem vid varje tillfälle som ges. Men nu är det dags för ett nytt korståg på ett helt annat plan, mot ett annat brutalt överskattat fenomen. Möjligtvis det mest överskattade i vår kultur idag.

Det kan tyckas att tecknade serier inte är lika livsviktigt som musik, och det stämmer, men orättfärdigheterna har nu gått alldeles för långt. Så mina åsikter kan inte längre hållas igenkorkade - det är antingen publicera eller explodera.

Family Guy!

Jag vet inte var jag ska börja min beskrivning av hur uruselt det är, så jag låter Cartman börja förklara allt som är fel. Varsågod Cartman, bloggscenen är din:


3 kommentarer:

Kinski sa...

Family Guy och American Dad för den delen också är verkligen undermåliga. Tacka vet jag Simpsons och South Park. Chikaneringen av Family Guy i Cartoon Wars- episoderna är inget annat än ljuvliga.

rikard sa...

Härligt Kinski, då är vi två.

American Dad hade jag glömt bort, det känns som precis samma dynga som Family Guy.

rikard sa...

Förresten, "chikaneringen", den tackar jag för. Alltid välkommet med ett nytt ord i förrådet.