måndag 5 januari 2009

Så mycket tid finns inte

Jag har aldrig varit någon matematiker. Men jag försöker ändå göra en avancerad kalkylering på hur mycket träning som behövs för att jag ska nå upp till samma nivå som Joo Se Hyuk om det nu visar sig att det är hans stomme som ska beställas.

Oavsett om jag räknar rätt eller fel lär jag ju komma fram till en väldigt stor summa timmar. Fler timmar än jag har att förfoga över. Joo Se Hyuk har ju förmånen att vara född i Sydkorea där duktiga spelare får chansen att spela i t.ex. Korea Armed Forces Athletic Corps. Då behöver man inte bekymra sig om så mycket annat än bordtennis, staten sköter resten.

Själv skulle jag ju givetvis spela bordtennis på heltid om jag fick chansen. Då skulle jag träna tills jag hade en lika tät backhanddeff, en lika omutlig forehandattack och minst lika starka, explosiva, spänstiga ben som Joo.

Inga kommentarer: