onsdag 7 januari 2009

Pingispyssel

I väntan på att ödet om min framtida stomme ska avgöras har jag idag suttit och limmat lite gamla rack. Det är en trevligt pusslande där det gäller att fundera ordentligt.

"Det här gamla, slitna, superlångsamma Tackiness C kanske skulle fungera bra på min Yasakastomme tillsammans med ett svart 1615?", "Vilka gummin är värdiga nog att beklä den sönderhackade Stellanstommen, kanske det där LKT Torrent gummit med de sjukt breda nabbarna på undersidan".

Tillsammans med de lagom giftiga, uppiggande lösningsmedlen i ett nu mera förbjudet Stiga Victory lim fungerar de små, små, bekymren i den lilla, lilla pingismaterialvärlden som en liten spabehandling för själen där de större bekymren kan lägga sig och vila en stund och masseras medhårs.

För övrigt drömde jag inatt att det gamla Yasakagummit Visco, som alltid fick högsta siffrorna i skruvtabellen, hette Svingo och att Yasaka stavades med ett c, Yasacka. Jag vaknade kallsvettig, förvirrad, det kändes som marken jag stod på hade rämnat, jag kunde inte se mitt förflutna och framtiden stirrade mot mig som ett stort, svart, gapande hål.

Jag måste sluta läsa TTEX-katalogen som kvällslektyr.

Inga kommentarer: