tisdag 20 januari 2009

"People Are Strange"

Min pingisfilm har fått ett fint mottagande på Youtube med ca 300 visningar under dessa första dagar. Hur många storbloggare kan skryta med en sådan bedrift? Jag slår vad om att Blondinbella aldrig lyckats klippa ihop en ordentlig pingisfilm, åtminstone inte en som kompas av Mustasch - I Hunt Alone.

Å andra sidan skulle hon förmodligen få hundra gånger så många visningar ifall hon la ut ett klipp där hon satt vid sitt köksbord, käka filmjölk och lyssnade på P1. Fast det säger ju ingenting om mig, eller om henne.

Det säger ju bara någonting om hennes läsare och den märkliga värld vi lever i.

Att folk är konstiga. Att världen är konstig.

Det är de förnuftiga, de kloka, de med god smak som är de annorlunda - minoriteten. En liten ö mitt i ett hav ABBA-lyssnare, Gyllene Tider-fan, Blondinbellaläsare, dokusåpatittare, de normala - majoriteten. Ni är en försvinnande liten minoritet kära läsare som har vett nog att besöka min blogg. Eller som jag föredrar att kalla det - en intellektuell elit.

Inga kommentarer: