torsdag 22 oktober 2009

Top 50 mest spelade låtarna: 41-50

Jag kom på att det var ungefär ett år sedan som min daot havererade och fick genomgå omformateringens skärseld. Det var efter det som jag upptäckte Windows Media Players "play count" funktion och ett par gånger presenterade jag en lista på de mest spelade låtarna på min dator.

Nu har det alltså gått ett år och därför känns det helt självklart att publicera en ligatabell över de flitigast spelade låtarna. Jag ser detta som ett utmärkt tillfälle att göra reklam för fantastisk musik och förhoppningsvis leder det till att några läsare upptäcker någon av låtarna jag spelar om och om igen. För det ska ju sägas att jag är en väldigt tjatig lyssnare, jag spelare samma låtar gång på gång på gång eftersom jag upptäckt att de mest kvalititativa låtarna kräver mängder med lyssningar innan de uppskattas till fullo.

Det måste finnas någon mer än jag som tycker det här är en otroligt bra idé så nu kommer Idiotvindredaktionens 50 mest spelade låtar mellan oktober 2008 och oktober 2009. Av flera, flera tusen låtar så är detta det absoluta toppskiktet. Vi börjar nerifrån med plats 50-41:

41. Kort Biografi med litet Testamente - Thåström (Kärlek är för Dom, 2009)
42. A Good Man is Hard to Find - Tom Waits (Blood Money, 2002)
43. With a Little Help From My Friends - Joe Cocker (With a Little Help From My Friends, 1969)
44. Make it Rain - Tom Waits (Real Gone, 2004)
45. Kamata Hollywood City - Gun Club (Lucky Jim, 1994)
46. Svartvattenfeber - Ossler (Krank, 2005)
47. One of Us Must Know (Sooner or Later) - Bob Dylan (Blonde on Blonde, 1966)
48. Sweet old World - Emmylou Harris (Wrecking Ball, 1995)
49. Ner i Säcken - Ossler (Ett Brus, 2008)
50. That Feel - Tom Waits (Bone Machine, 1992)

Inga kommentarer: