söndag 18 oktober 2009

"Imagine there's no countries"

Kanske är det den allmäna utmattningen efter en lång helg som gör att jag dristar mig till att säga emot pingissveriges stora bloggcelebrity men jag kan inte hålla med honom när han skriver; "...kul för sporten" apropå att Samsonov segrade i World Cup.

Jag ser hellre en ung frejdig kines eller japan damma hem titeln, än en gammal sävlig och bitter vitryss. Trots att han är från vårt älskade Europa och tillfälligt bryter den kinesiska dominansen. Mina pingisögon är blinda för geografisk och kulturell härkomst, allt jag vill se är hängivna, övermänskliga individer som ständigt lyfter pingisen till nya nivåer.

Därmed inte sagt att jag inte hoppas på en global och öppen sport som utvecklas i - och representeras av - alla världens hörn. Nog sagt för den här veckan, inga skandalartade uttalanden i klass med Äpplet, men det här är allt jag kan bjuda på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det behövs inte så mycket mer.

Rubriken fick mig att tänka på en Lucinda Williams låt, något osäker på varför men saksamma.

Sjatov

rikard sa...

Jag tycker det hade varit mer logiskt om det fick dig att tänka på en John Lennon låt...

Anonym sa...

Sant, det mest logiska vore associera rubriken till just John Lennon men detta var något oväntat inte fallet.

Sjatov