lördag 17 oktober 2009

Oh!

Efter en mycket lång dag i en pingishall hinner man inte mer än att duscha, äta, sova och kolla resultaten från World Cup innan det är dags att gå upp långt innan solen och tillbringa ytterligare en dag i hallen.

Oh Sang Eun besegrade Ma Long efter seger i sjunde avgörande set med 12-10. Det hade jag velat se. Hade jag haft en jättelång stege och någon som kunde hålla den åt mig hade jag klättrat upp och målat ett stort kors i det kinesiska taket som vilar över pingisvärlden. Som om inte det vore nog åkte Chen Qi på stryk mot Samsonov.

Det är ju dock inte lika roligt eftersom Samsonov är en hängig, lamt spelande gnetare som aldrig kommer förlåtas för poängen han försökte sno mot Jörgen i OS. Men att Oh Sang Eun tycks vara tillbaka efter den långa formsvackan han hade efter sin axeloperation är ju glädjande. Vi hyllar honom med att återigen publicera vad som måste vara en av världens bästa bollar alla kategorier. Visserligen förlorar han bollen men så möter han ju också en demon och Ohs roll är trots allt högst påtaglig, väsentlig och imponerande.

Nu ska jag stirra paralyserat på den här bollen om och om igen tills mina ögon torkat ut, sen ska jag sova.

Inga kommentarer: