söndag 15 mars 2009

Precis innan veckan är slut...

...kommer här två intressanta betraktelser i ett och samma klipp.

1. En magisk bollduell mellan två magiska bordtennisspelare. Wang Liqin gör några imponerande räddningar på några minst lika imponerande undanläggningar av Werner Schlager. Sen börjar bollen.

2. Skaparen av videoklippet överdriver och missbrukar användandet av slow motion så till den grad att inte ens den mest hänförda tittaren klarar av att följa klippet tills dess slut. Eller?





Sedan jag startade min egen firma för pingisfilmer är jag medeveten om att jag blivit allt mer kritisk, för att inte säga fördömande, i andra pingisfilmproducenters arbete. Men det är en last jag unnar mig. För övrigt arbetar Idiotvind Productions för tillfället på vad som kommer att bli dess fjärde film. Arbetet fortskrider under saktfärdig noggrannhet och något releasedatum har ännu inte offentliggjorts. De involverade vill heller inte avslöja något om filmens innehåll ännu.

Inga kommentarer: