måndag 9 mars 2009

I pingis byter man aldrig strumpor under matchens gång

Som bloggare är det alltid intressant att jämföra sig med andra bloggar. För en tid sedan studerade jag de omåttligt populära kvinnliga bloggarna om mode, inredning och framförallt ingenting. Nu kan jag inte längre låta bli att nämna en annan blogg som jag besöker då och då. Jag har länge tvekat eftersom jag inte vet vad jag ska säga eller hur jag ska förhålla mig till den.

Bloggaren har drabbats av en fruktansvärd personlig tragedi som lägger ett kvävande svårmod över hela bloggen. Men trots det kan jag inte låta bli att roas av inläggen samtidigt som jag även blir fascinerad och inte så lite skrämd.

Han tycks ägna dagarna åt att läsa Aftonbladet.se och kommenterar därefter artiklarna ur ett kraftigt kristet perspektiv. Här är några citat ur ett par av mina favoritinlägg som jag läste nu när jag egentligen borde se till och bli klar med min hemtenta:

"5,5 miljarder kronor kostar det för Nasa för att försöka hitta jordliknande planeter och för att försöka få svaret om det finns liv på andra planeter. Vilket slöseri. De kommer inte hitta något. Gud ha skapat hela världen, universum och allt vad den innehåller. Bättre att gå till honom för att få svar. Och svaret är Jesus!"

"Aftonbladet skriver om en 14-åring i Linköping som har blivit gripen för 50 brott. Polisen kan inget göra eftersom killen inte är straffmyndig... Svaret är givet: Utan frälsning i Jesus Kristus kommer han inte kunna klara sig! Därför är det viktigt att vi vänjer våra barn och ungdomar om den rätta vägen: Jesus Kristus. Då skulle många problem i vårt samhälle elimineras!"

Ni börjar fatta, bloggaren har svaret på precis allt. Och det är alltid samma svar.

Finanskrisen löser han i ett inlägg med rubriken "Hos Jesus finns inga konkurser".

Sen har vi veckans fråga. Den här veckan är den: "Vet du om att Jesus älskar dig?"

Ställningen just nu är: Ja,67% - Nej, 33%

http://www.apg29.se/

Inga kommentarer: