torsdag 30 juli 2009

"The Battle of Evermore"

Här har vi den då, filmen som sticker WMG så starkt i ögonen att de kastade sig över den likt hungriga, bittra hyenor samma kväll som den laddades upp. Är de rädda för att hela försäljningen av Led Zeppelinskivor ska rasa i botten nu när man lika gärna kan titta på ett litet pingisklipp för att få sig en liten dos Robert Plant och Jimmy Page?

Jag hade förberett en presentation nu när det var premiärkväll och allt men nu tappade jag lusten. Fast å andra sidan får jag ju inget annat läge att använda den så jag kör den här. Plus då en liten minivariant av filmen:

Det kommer hyllningar från världens alla hörn och inte mindre än 36 Youtube-användare har satt upp sig som prenumeranter på mina videoklipp. Så kraven och förväntningarna har tornat upp sig likt en snödriva. Hur ska jag kunna leva upp till dem? Stora planer förhindras av dålig tillgång till bra, nya klipp och för att freda mig själv och köpa lite tid kommer här en film med ett material som inte kan misslyckas.

Femte filmen i ordningen är en liten skildring av superlativens match mellan Kalinikos Kreanga och Christophe Legout. Det är två extrema atleter som gör upp vid bordet, Kreangas yviga svingar har aldrig varit yvigare och de spektakulära slagväxlingarna avlöser varandra.

Tyvärr är bildkvalitén inte den allra bästa men matchen förgylls av ett par underbara brittiska kommentatorer som lyriskt sitter och jublar ikapp medan duellerna blixtrar mellan fransmannen och greken.

Matchen finns redan ihopklippt på Youtube men jag tyckte att jag kunde göra en bättre version. Håll till godo och passa på att blinka nu för när videon väl är igång och Kreanga vevat igång sitt axelparti är det för sent.

2 kommentarer:

Agaton sa...

Vilket underbart intro!

Tack.

rikard sa...

Tack själv, förhoppningsvis går det snart att se med bättre kvalité i helskärm.