tisdag 17 februari 2009

Smalt

Ibland tittar jag in på Arbetsförmedlingens hemsida för att ha lite koll på hur arbetsmarknaden ser ut inom mitt blivande yrkesområde. Den är alltid lika fascinerande tunn. Jag kan tänka mig att de flesta annonser får mängder med svar. Ikväll hittade jag dock en som omöjligt kan leda till något bombardemang av ansökningar:

Professionell Jockey
Jägersro Trav & Galopp, Stall 29A

Jockey för tävlingsridning med meriter på högsta internationella nivå och Grupplöpsegrar. Ridvikt 50 Kg. Spansktalande.

Undra om jag inte ska skicka in en ansökan och se ifall de inte kan ha överseende med att jag inte uppfyller riktigt alla kraven. Förresten, vad innebär ridvikt? Är inte det samma sak som ens vikt? Kan det vara så att man får sin ridvikt genom att dra av 30 kg från sin vikt? Annars uppfyller jag inte något av deras kriterier.

Inga kommentarer: