torsdag 25 mars 2010

Vårtecken

Det är lite mycket nu. Bloggandet uteblir även stundande helg på grund av bortresthet. Och det här med bärbara datorer eller bloggande i hotellets lobby, det är inte min grej. Jag behöver sitta i min blogghörna, i min bloggfåtölj, framför min bloggdator för att det ska bli någon ordning.

Men det viktigaste är ju ändå att det klockan 20.00 på söndag dyker upp en ny del av min Top 100 lista över Dylans bästa låtar. Det gör det. Jag vill inte säga för mycket, men vi är så djupt inrotade i toppskiktet av Bobs låtarkiv nu att det den här veckan kommer dyka upp inte mindre än två låtar som hamnade Top 5 på Mojos Top 100!

Annars kan jag också berätta att våren är här. Ni kan springa och leta efter vitsippor, fågelkvitter, plusgrader, torr asfalt rensopad från grus men inget vårtecken är så säkert som när jag får ett skriande behov av att lyssna till Ebba Grön. Idag plockade jag fram skivorna och kompletterade dessutom med lite Ramones. Det är ett vårtecken säkrare än om det skulle växa vitsippor och svalor ur avloppet.

Inga kommentarer: