fredag 12 mars 2010

Reptilbalett

Innan det vanliga bloggandet fortsätter måste jag bara kort berömma mig själv för min fantastiska insats att diagnostisera och bekämpa den smitta som drabbat min blogg. Tänk om jag på ett lika smidigt och effektivt sätt hade kunnat utrota det kixvirus som plågat min forehandloop sedan jag var 13.

Hur som helst, jävligt bra gjort.

Nu får alla chansen att ta del av plats 71-80 av min Top 100 Dylanlåtar innan nästa del slår till på söndag och får allt som man egentligen trodde var intressant att framstå lika ospännande som havregrynsgröt.

- Annars då?
- Vadå, "annars då"?
- Ja? Vi har ju inte setts på flera dagar nu på grund av det där viruset du vet, eller vad det nu var...
- Jag blev av med det, tog bort det alldeles själv... utan hjälp...
- Ja, du sa det... annars då?
- Tja, jag vet inte... jag tycker lite mer om Zhang Jike för var dag som går. Han är som en alligator som dansar balett...
- Hur är...
-... i en porslinsaffär.
- I en porslinsaffär? Var det inte Dag Hammarskjöld som sa att han kände sig som en elefant i en porslinsaffär när han träffat Zhou Enlai.
- Jo, det är i alla fall vad jag hört, om jag inte blandar ihop det. Men Zhang Jike är ingen elefant, han är en balettdansande krokodil...
- Alligator sa du ju nyss...
- Sak samma, jag blandar ändå ihop dom...

...hm, min förhoppning var att det skulle leda någonstans. Men det gjorde det inte. Lika bra att jag bara lägger upp filmklippet som jag hade hoppats skulle introducera sig självt genom min introverta konversation.

Inga kommentarer: