fredag 19 mars 2010

Deutchland

Som vanligt när det är Pro Tour är jag bortrest, jag tycks aldrig få nöjet att följa tävlingarna direkt.

Axelqvist vann första set mot Koki Niwa, men sen blev det inte så mycket mer. Fyra ganska klara set åt japanen som sedan föll i sista kvalomgången mot Cho Eon Rae. Men Axelqvist är fortfarande ung och har många år framför sig. Koki Niwa är förvisso nio år yngre än Axel så han har väl ännu fler år framför sig...

Ett gäng unga koreaner har slagit sig in i huvudturneringen, Hiromitsu Kasahara och så Jin Ueda, jag kände det på mig. Men den som än en gång imponerar, som visat klass i internationella seniortävlingar tidigare i år är tjecken Tomas Tregler. Han imponerar stort. Tyvärr hade han oflyten att lottas mot Ma Long direkt. Fransmannen Le Breton tog även han en skalp och smet in i huvudturneringen. Nästa generation européer, 90-talisterna, presenterar sig en efter en...

Medan jag sitter i en buss hela fredagen kan ni andra roa er med att följa matcher som PG mot Kishikawa och Kenta Matsudaira mot Seo Hyun Deok här.

Inga kommentarer: