lördag 20 mars 2010

Lägesrapport

Presentationen av Dylans 100 bästa låtar har i och med söndagkvällens del kommit halvvägs. Det börjar bli sjukt spännande. Tycker jag som redan vet hur det går. Då vi går in på Top 50 kommer tempot sjunka en aning. Det är ohållbart att få med tio låtar av denna kaliber varje vecka. Mina kommentarer är redan avskräckande långa och värre lär det bli men jag hoppas att det är någon som läser dem för det ligger vansinnigt många timmar bakom.

Jag känner mig smått invalidiserad av den ångest som listan medför. Dels över att behöva se mina favoritlåtar hamna på så osmickrande platsnummer som typ "52" och "76", dels över att försöka beskriva dem i ett litet stycke. Det finns Dylanlåtar som det skrivits böcker om, filmer och teaterpjäser har baserats på dem - och så har jag några rader på mig. Det är inte anständigt.

Missa inte att listans delar finns länkade en bit ner i högerspalten för er som vill gå tillbaka.

Inga kommentarer: