onsdag 11 november 2009

Nästa modeblogg

Jag fortsätter min resa mot Blog Awards 2010 och har konstaterat att mode är en gemensam nämnare för alla välbesökta bloggar. Det går inte att blunda för detta nu när jag jagar en nominering till nästa års Blog Awards. Men jag kan inte mäta mig med mina konkurrenter vad det gäller klädmode, jag måste hitta mig egen nisch. Därför kommer jag nu ge mig in i rackmodets vildvuxna terräng. Vad är det egentligen som gäller nu i höst?

Först och främst måste jag klargöra att alla former av Stigas Boostserie är totalt ute. TC, TX, TP och TS, det spelar ingen roll, alla är så tråkvanliga och ruskigt ocoola precis som alla andra lama Stigagummin. Det är som att komma med en pottfrisyr till träningen eller klä sig som sin biologilärare.

Ska man prompt ha ett häftigt gummi med inbyggd limeffekt så är det Tenergy som gäller, det ligger helt rätt, det är snyggt, trendigt, kaxigt och häver fram din djärva sida till skillnad från Boostgummina som får dig att se ut som en Svensson-knähund. Men smakar det så kostar det, Butterfly är kvalitetsmärket före alla andra och är du rädd för att framstå som en märkessnobb kanske du vill undvika Butterflys produkter.

Ett säkert kort är som vanligt kinagummina. Det skiljer dig alltid från mängden och ger dig en personlig stil. Tyvärr har R.I.T.C. tappat de senaste åren, har inte lyckats med sina nya produkter och den gamla Friendshipserien är lite för använd, å andra sidan är det aldrig fel med ett par gamla slitna blåjeans. LKT funkar men kan kännas lite kommersiellt, som vanligt är det DHS som är snyggast, coolast och bäst. Med ett Hurricane är du alltid garanterad respekt, glöm inte heller det lite förbisedda Skyline III, bara sååå snyggt.

Nu i höst börjar också långnabben komma tillbaka på allvar. Tveka inte att pimpa till stilen med lite longpimples. Men akta er för alla förbjudna varianter, fuska absolut inte för att få några glansiga, stela glasnabbar, det är fruktansvärt ute. Det är de traditionella nabbarna som gäller. Prasidha 1615 är lika pålitlig som en snygg kavaj, Feint Long II och III är alltid snyggt tillsammans med en snygg stomme och Phantom har fått en nice retrostämpel som skulle passa många.

Där har ni lite att fundera på. Jag återkommer med mer om höstens och vinterns mode, går in på stommar, reder mer i kinagummibegreppen och tittar också närmare på kort- och mellannabben som jag tror kommer bli en riktig fluga.

3 kommentarer:

Kinski sa...

Känns skönt och betryggande att mina älskade tenergy 64 även funkar i vinter.

Luddevig sa...

Jag är klädd i både kavaj och ett par riktigt, riktigt slitna jeans. Känns helt rätt.

rikard sa...

Skönt att se att man har modemedvetna läsare.