onsdag 4 november 2009

Jag är inte bitter

Jag upptäckte att det för några veckor sedan var stor blogg-gala då Veckorevyn arrangerade Blog Awards 2009. Jag var tydligen inte ens inbjuden. Men kanske missade jag något inbjudningmail under de dagarna min mail strulade. Så måste det vara.

Den stora vinnaren blev en bloggare kallad Foki som utsågs till Årets Blogg, Årets Nykomling och kanske allra mest smickrande - Årets Mest Originella Blogg.

Ni kan följa länken här till hennes blogg för att se hur djärvt hon tar ut svängarna. Hur hon likt 1400-talets upptäcksresande ger sig in på okända territorier. Utan säkerhetslinor, utan skyddsnät, utan Folksams olycksfallsförsäkring kastar hon sig handlöst ut i bloggkartornas blanka, outforskade fält. Likt en bloggvärldens avant-gardist kastar hon om våra föreställningar om det möjliga och omöjliga, likt en nutida Jean d'Arc leder hon upproret mot allt det etablerade och krossar, bränner och begravar alla våra fördomar om 18-åriga bloggerskor och deras bloggar.

Men jag är inte bitter. Jag läser och lär. Jag ska försöka inspireras av Fokis våghalsiga originalitet och kreativitet, kopiera lite, bli mer som henne, så kanske jag åtminstone kan bli nominerad nästa år.

4 kommentarer:

Henrik sa...

Imorgon väntar jag med spänning på rubriken "Dagens outfit" här på Idiotvind. Annars måste jag tyvärr meddela att jag slutar läsa denna blogg på grund av brist på originalitet.

Luddevig sa...

Underbart! Hon älskar Family Guy! :D "Jag kan aldrig tröttna på denna serie. Bästa humorn någonsin. ♥"

Rock N´Rolf sa...

"Dagens outfit" kan möjligtvis vara: vita tubsockar, Donic mysbyxer och en Team Stiga Göteborg T-shirt. Men allt klär en skönhet, eller vad säger du Rikard?

Block.mag. sa...

Det var ju ändå väldigt originellt att hon valde färgen rosa, samt kallar bloggen för den rosa bloggen ...

Jag gillar följande text som står att läsa om henne: "...men jag kallas för Foki (smeknamn)". Bra tillägg inom parentes.