onsdag 18 november 2009

Dagens antioutfit och Stiga får skämmas

Jag fortsätter min succéserie som ska leda mig raka vägen till en nominering till Blog Awards 2010. Medan bloggkonkurrenterna berättar vad de har på sig idag berättar jag vad jag inte tänker ha på mig idag och kommer på så sätt färdas på en "highway of diamonds" till utmärkelsen Årets mest originella blogg.


Idag tänker jag inte ha på mig Björnekostymen. Den värmer visserligen i höstkylan men i det här regniga vädret är den fruktansvärt opraktisk, det tar fanimej flera dagar att få den torr. Inte kan man köra den i torktumlaren heller för då krymper den och blir alldeles för trång om magen. Dessutom stinker den får och tonfisk när den blir blöt.

När vi ändå är inne på mode kan jag också berätta att jag inte kommer använda mig av någon av Stigas Ebenholtsstommar idag eller någon annan dag. Det skulle helt enkelt få mig att känna mig som någon postkolonialistisk bourgeoisierelik som längtade tillbaka till tiden då man kunde ligga i en divan på terassen till sina koloniserade ägor i något avlägset paradis medan en inföding som man kallade "boy" stod och fläktade med en svalkande fjäder gjord av påfågelfjädrar och sedan fördriva tiden med ett parti ping pong tillsammans med den lätt fetlagde löjtnanten.

Onödig, överflödig, totalt meningslös lyx som bara luktar illa. Värre än en blöt Björnedräkt. Skäms Stiga.

Inga kommentarer: