onsdag 3 december 2008

- Vilket rakt hår du har. - Jaaaaaaahh!

Nu var det jättelängesen jag kommenterade bloggkonkurrensen och de främsta av mina konkurrenter, de verkligt stora bloggarna. Fast å andra sidan har ju inget förändrats. Efter en snabb titt på två av Sveriges största bloggar drivna av två unga, blonda, käcka, framgångsrika flickor kan man konstatera att allt är som det brukar vara.

Allt är fortfarande skrikigt rosa, bilderna på bloggarna själva i olika utstyrslar svämmar fortfarande över och allt fokus ligger fortfarande på kläder, smink och hur man gör sig själv så fin som möjligt.

Jag får ju dåligt samvete för att jag suttit och sågat det kvinnliga släktets utseendefixering här på bloggen, vad har de för alternativ när de växer upp med dessa förebilder. Bloggar och veckotidningar om hur man fixar extra långa ögonfransar, hur man får till den där hollywoodfrisyren, omröstningar om vilka kändiskillar som ser snyggast ut på de där smygtagna bilderna då de badar och vilka kändiskvinnor som ser tjockast och äckligast ut då de badar med ett extra kilo på semestern.

Men nu blev det alldeles för seriöst, jag som ska vara politiskt korrekt (=förlamande neutral). Jag kompenserar det med ett klipp som är nära besläktat, föregångaren, till det andra Anders & Måns klippet jag la upp igår. En äkta modern klassiker:

Inga kommentarer: