torsdag 25 december 2008

Nåden hos en giljotin

Nu är julen slut (enligt min julräkning består julen bara av julafton samt uppladdningen inför julafton), ni undrar säkert var klassiska jullåtar som Vår julskinka har rymt med Werner & Werner tog vägen i jullåtsuppladdningen men jag har aldrig varit mycket för att välja de uppenbara alternativen.

Istället har jag gått och funderat på vilken låt som är den mest störande låten att ha på huvudet en dag. Oj, vad många kandidater det finns. Om man bortser från all Gessle, Ledin, dansband, mix megapolmusik osv. som skulle få en giljotin att se väldigt lockande ut efter bara några minuter, måste den värsta vara In Kommer Gösta med Philemon Arthur and the Dung.

Den är rolig en liten stund men sen...

5 kommentarer:

Anonym sa...

"Nåden hos en giljotin"

oj! bugar och läser, eller?

Anonym sa...

Det här blev lite väl kryptiskt av grillvanten och kräver en förklaring;
Rubriken är bara så finfin, men jag tycker att "in kommer Gösta" växer i kvalite efter ett antal lyssningar. :)

Luddevig sa...

Jag kan inte sluta lyssna! Är nog inne på tionde lyssningen nu. Fast den fastnar aldrig på hjärnan. :(

Bäst!

Luddevig sa...

Ärligt nu, några timmar efter har jag glömt bort melodin! Var tvungen att läsa titeln för att få en hum. Nu kommer jag ihåg hur den går, men inte hur den låter :P Dags för att lyssna på den igen.

rikard sa...

Melodin?

Hur som helst så är det ju glädjande att t.o.m. de mest obskyra gamla proggbanden kan uppskattas av dagens unga generation. Dags för band som Fläsket Brinner, NJA-Gruppen, Risken Finns och Gudibrallan att göra comeback?