torsdag 10 september 2009

Pingistrailer

Jag fick ett massutskickat mail idag där det stod något om hur mycket reklam TV4 Sport gör för de kommande pingissändningarna. Det har jag missat men tydligen har det t.o.m. specialskrivits en låt till Pingisligans trailer som heter Where Stars are Born. Jag har utan framgång letat efter den och nu såg jag att även sveriges största pingisblogg eftersöker den så kanske kan den nu dyka upp.

Jag vill ju inte vara negativ på förhand, men med tanke på att Andres Ljones, som gjort ett utmärkt jobb med marknadsföring och fixat TV-sänd elitseriepingis, varit inblandad i framtagandet av låten kan jag inte låta bli att känna en viss oro.

Vi tycks helt enkelt inte ha samma typ av musiksmak, eller smak överhuvudtaget. I en satsning på en karriär inom musiken har pingisspelaren spelat in ett par låtar. Jag vill inte publicera dom på min fina blogg i onödan, så om ingen verkligen ber om det nöjer jag mig med att ge en bild av det hela via ett utdrag ur en av hans texter:

"Jag har fixat mitt hår. Ma-maria
Köpt nya kläder, Ma-maria
Blekt mina tänder, Ma-maria
Gått på solariet, Ma-maria

Du Maria, se på mig, se på allt jag har
Du Maria, kom till mig, stanna här ett tag
Du Maria! Här är jag och vi kan bli ett par"

Jag har köpt en ny bil, Ma-maria
Byggt mina muskler, Ma-maria
Gått på diet, Ma-Maria
Bytt mina vänner, ma-maria"

1 kommentar:

Kinski sa...

Hoppas verkligen att du inte låter denna dynga besudla bloggen. Finns en överhängande risk att läsarna och inte minst blogginnehavaren själv drabbas av ett sk. misantropivirus. Rehabilitering kan ta mycket lång tid.