söndag 20 september 2009

Idolfinal

EM är över, det blev danskt guld bland herrarna och tyskt på damsidan. Vad som också är över är två veckor med auditions till Idol 2009. Jag lovade plocka ut det bästa och det har jag också gjort. Det var många bra sökande, många gånger fler riktigt dåliga sökande och så var det ett litet, litet fåtal fantastiskt bra bidrag. Det här är inte förhållandevis bra jämfört med allt det andra på i Idol 2009, det här är bra på riktigt.

Nu kommer det bara att gå utför så därför utser vi en segrare här och nu. Jag har listat de fyra bästa rangordning och så slänger jag upp en omröstning så att det blir ett visst mått av demokrati i processen. Nu ska årets segrare koras!

Jag ber om ursäkt för att ni tvingas utstå någon fånig reklamsnutt inför klippen men det är värt det och det är riktigt fin bild-, och ljudkvalité, släng upp dem i helskärm. (Pappa, stå ut med lite Jihde så kommer du också hitta minst en favorit.)

1. Jon Sindenius






2. Mariette Hansson






3. Mehmed Jakic






4. Calle Kristiansson


Inga kommentarer: