lördag 5 september 2009

Höga hopp

Hektisk helg och inga förprogrammerade inlägg. En Volvo går i skytteltrafik mellan Göteborg och Halmstad där Johan Axelvist var många sjömil ifrån någon respektabel EM form. Kristian Karlsson såg desto hetare ut i den prestigefyllda matchen mot Andreas Thörnqvist. Han bevisade att kapten Lindh kanske gjorde rätt som valde Trollhättesonen före Växjösonen, men matchen var jämn som en golfgreen och inga imperium av slutsatser ska grundas på just dagens match.

Den pendlande Volvon drivs delvis av 95 oktanig bensin, delvis av min envisa högerfot men framförallt av High Hopes. Jag tänkte att jag delar med mig av den även till er icke-passagerare så har alla något att göra hela söndagen trots bristen på inlägg.

Det handlar om en fantastisk låt och en av världens bästa musikvideos. Men mest av allt är det ett av de mest fötrollande och geniala intron som gjorts. Sättet som kyrkklockans klang vävs in i pianotonernas klinganden - eller tvärtom - visar vilka kolossala musikala masterminds som ligger bakom Pink Floyds musik.

Missa inte att det spelas bordtennis i musikvideon!

3 kommentarer:

Rock N´Rolf sa...

Bästa låten jag hört på mycket länge! Helt fantastiskt bra! Nu blir det Pink Floyd resten av veckan på jobbet! :)

rikard sa...

Hossa Roffe!

Det är det bästa jag vet när mina låtrekommendationer uppskattas.

På tal om låtrekommendationer, jag hittar inte Epic Soundtracks cover på Thirteen...

Kinski sa...

Epic Soundtracks album, Change my life, avslutas med Nightime/Thirteen, är det möjligtvis denna/dessa som åsyftas?

Mitt favoritalbum med Epic Soundtracks är inte helt oväntad Good Things, ett mästerverk.

För övrigt hoppas jag att ni inte har missat Elliott Smiths andlöst vackra cover av thirteen:

http://www.youtube.com/watch?v=YpgjAMahdko&feature=related